a:hover {font-size: 20px; font-weight: bold;text-decoration: none;}

upss

Monday, July 11, 2011

Childhood memories.

Tengah hari tadi I went to kenduri rumah saudara yang mana turut merangkap sebagai jiran. Jiran means rumah kenduri tu just nearby my palace, and guess who's I met there? My kindergarten's teacher CIKGU RUBY. A long long time haven't met, tadi jumpa dia yang tegur dulu. I tak perasan sangat, yelah bayangkan dah berbelas belas tahun tak jumpa. I tengah menjamu selera then angah asked me "adik, she's Cikgu Ruby isn't it?" I looked around and i saw a beautiful lady wearing a red kebaya standing near my mom. I give a smile, a very sweet one for her :) Yes, she is my gorgeous  kindergarten's teacher! Cepat cepat I bangun and salam cium tangan dia. Even dah berbelas tahun, dia tak pernah stop asking my mom about perkembangan hidup I. Never. How glad that I have a teacher like that. Kuat gila kan ingatan dia even ramai lagi kids yang dia pernah ajar? Hehe. I love you Cikgu Ruby! A million thank you sebab I had a wonderful childhood's because of you. Among others, Cikgu paling sayang dekat I and Alina (rasanya lah :P). Cikgu always took us around the neighborhood area with her motorcycle after class. Sebab, mommy selalu datang ambil I from tadika lambat sikit. Kadang kadang Cikgu yang sent me home sebab my mom lambat sangat. Cikgu tak layan others macam tu pun, just me and other two or three kids. Hehe. Even I registered lambat from other kids sebab I baru pindah, nampak macam Cikgu sayang I lebih :P ehem.  Rasa macam takde exam time tadika but Cikgu cakap dengan mommy I dapat nombor dua. Time tu I thought that I'm the second kid yang paling disayangi sebab tu Cikgu bagi I nombor dua. Hahahahaha. Gelak besar.


We learn, play and laugh in class.

Masa tadika Cikgu gimme chance to throw out my talents, macam macam I joined. I involved dalam singing contest, Cikgu and mommy teman I practice hari hari dekat tempat karaoke mana entah and kadang kadang practice dekat rumah je. Bukan contest kot but lebih kepada persembahan sempena sambutan hari kanak kanak Tadika Kemas for the whole Taiping. I nyanyi lagu 'Bosanova' by Wan. I involved jugak dalam pancaragam, I got chance to play apa entah nama the instrument yang kena tiup tiup sambil tekan the cord. Then Cikgu also asked me to join Pakaian Beragam, I have been an Astronaut walk around the stage wearing silver suit  and a big helmet while shooting audience using a space gun. Other kids yang tengok persembahan I time tu semua ternganga, impressed sebab I wore that weird suit (macam dalam kartun) and had a powerful space gun. Hehe. What a memories! Ada sekali Cikgu sent me to join Maths Competition, menang hadiah saguhati je. See, how's Cikgu believed in my abilities sampai dia pilih I rather that other kids. Oh, I hope I could be a forever kiddy :P Cikgu adalah the first teacher yang ajar I bukan setakat mengenal ABC and 123 but she taught me how to play, grow, to love and live my life. Thanks Cikgu Ruby.

We had an outside activities too.

Toodles! My childhood's so wonderful, how about yours?
psssttt : imy bff :)

Love, jiha!

0 comments:

How Long?

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers